فهرست کشورها بر پایه جمعیت مسیحیان

فهرست کشورها بر پایه جمعیت مسیحیان

بر اساس آخرین آمارها در قرن ۲۱ حدود یک چهارم جمعیت کره‌ی زمین رو مسیحیان تشکیل میدن که شامل ۳ گروه عمده هستند؛ پروتستان/ کاتولیک و کلیسای ارتدکس

فرق این 3 گروه در چیه؟

همه مسیحی‌ها ایمان دارن که خدا در عیسی مسیح، جسم پوشیده و ذات الهی و ذات انسانی با هم در یک جسم جمع شدند.

همه مسیحی‌ها اعتقاد دارند که مسیح خودش را برای گناهان بشر فدا کرده،

همه مسیحی‌ها به کتاب مقدس، عهد جدید و عهد عتیق عقیده دارند و این اشتراکات کلی بین همه شاخه‌های مسیحیت وجود داره، پس اساس و ریشه و اعتقاد بنیادین همه شاخه‌ها و فرقه‌های مختلف، یکیه. اما در طول زمان کم‌کم اختلاف نظرهایی به وجود آمد که باعث شد تا شاخه‌های مختلفی به وجود بیاد! و این 3 گروه اصلی رو تشکیل بده.

مسیحیت
مسیحیت از کجا امده؟

اوایل دین مسیحیت مخالفان زیادی داشته و پیروان اونو آزار می دادند تا اینکه بالاخره حکومت ارمنستان در سال ۳۰۱ میلادی به عنوان اولین حکومت این دین را به رسمیت می‌شناسه و بعد از اون هم امپراتوری روم در سال ۳۱۳ میلادی مسیحیت را دین رسمی اعلام میکنه.

توی همه اون دوران و حتی قرن‌های بعد از اون، کلیسا یک کلیسا بود یعنی تمام کلیساها متحد بودند و هیچ شاخه و فرقه جدایی وجود نداشت.تا اینکه تو قرن یازدهم، یا دقیق تر بگم تو سال ۱۰۵۴ میلادیرسماً کلیسا یا مسیحیت دوشاخه میشه. شاخه کاتولیک و شاخه ارتودوکس

این که بعد ها چطور شاخه ی پروتستان هم ایجاد شد رو ما کامل در ویدیو مربوط توضیح دادیم فقط کافیه کلیک کنید.

مسیحیت در کشورهای اروپا، روسیه، آمریکا، فیلیپین، تیمور شرقی، جنوب آفریقا، مرکز آفریقا، آفریقای شرقی و اقیانوسیه دین غالب محسوب میشه ولی در آسیای مرکزی و شرق میانه بعد از اسلام دومین دین است .

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *